Munkajog a gyakorlatban
Gondolom, mindenkinek vannak tapasztalatai arról, hogy nagyon tájékozott és alapos jogi tudással rendelkező jogászok tanácsokkal szolgálnak a vállalatnál felmerülő munkajogi kérdésekben.
Amikor azonban felmerül a következő kérdés:
„Jó, de az Ön által adott tanácsot hogyan tudom a gyakorlatban alkalmazni nálunk?”
gyakran az a válasz:
„Ezt Önöknek kell eldönteni, az adott kérdés értelmezése helyzetfüggő…”
Erre a kérdésre a következő válaszra számíthatnak részemről:
„A gyakorlati alkalmazás a következő előnyökkel és veszélyekkel jár:…
Saját gyakorlati tapasztalatok, bírósági ítéletek, más cégeknél (természetesen anonim módon) alkalmazott és bevált eljárások, folyamatok alapján a következőt javaslom: …”
Szeretem a problémát megoldani (természetesen Önökkel együtt) és nem csak részt venni a folyamatban.
A szolgáltatásom konkrét tanácsadást, krízismenedzselést – sztrájk lekezelést (adott esetben munkajogásszal) és a szervezet (vezetők) felkészítését is jelentheti.
Fel lehet készülni a sztrájkra? Igen!
A sztrájkot nem minden esetben lehet elkerülni, de megfelelő felkészüléssel minimalizálni lehet a kiesést és a munkáltatói arculatvesztést. Fel lehet készíteni a szervezetet (pl. szűk keresztmetszetek meghatározása) és a vezetőket (pl. gyakorlati munkajogi tréning szituációgyakorlatokkal) arra, hogy a törvényeknek megfelelő módon biztosítsák a cég számára az optimális kríziskezelést.
A munkajogi tréning a vezetők számára nem csak a sztrájk esetére nyújt garanciákat, hanem a napi üzemeltetés alatt előforduló munkajogi kérdésekben (pl. felmondás, írásbeli figyelmeztetés, alkoholellenőrzés, stb…) is ad gyakorlati és használható segítséget a különböző vezetők számára.
Mindig van megoldás, amit Önöknél tudunk alkalmazni!