Mindannyian tudjuk, hogy a munkáltatói brand a vállalaton belül kezdődik. Ma már lehet gyönyörű stratégiát alkotni és marketingtechnikákat alkalmazni, az új jelentkezők azonban azzal kezdik, hogy az interneten megnézik a céghez kapcsolódó kommenteket, megjelenéseket.
Ha a belső elégedettség nem megfelelő, legkésőbb az első napokban megkapják az új dolgozók a negatív „adagot”, amit később már nem vagy csak nagyon nehezen lehet változtatni.
Ok, mondhatják, de a probléma ismerete még nem egyenlő a megoldással. Van egyáltalán megoldás?
Nagyon sok cikket, linket lehetne ide is másolni, de kérdés az, hogy mit lehet a gyakorlatban is megvalósítani?
Van egy korszakalkotó javaslatom: kérdezzük meg őket!
Nem arra gondolok, hogy ismét végezzük el az elégedettségi felmérést, alkossunk munkacsoportokat a témák feldolgozására és feladatokat határidőkkel írjunk be a következő éves tervbe (melyek részben v. abszolút nem valósulnak meg…).
Üljünk le a hangadókkal (v. szakszervezettel) és kérdezzük meg őket. Kérdezzük meg, hogy szerintük miért jó itt dolgozni és miért lenne még jobb. Azzal a következménnyel természetesen, hogy ha valami általuk javasolt intézkedést bevezetünk, kérjük a támogatásukat és pozitív kampányukat. Egy hangadó természetesen soha nem mondja azt, amit mi szeretnénk (akkor vezető lenne… 😊), de ha már nem ellene van, hanem a semlegesnél kicsit pozitívabb a hozzáállása, máris nyertünk hatékonyságot és elégedettséget.
Van erre pozitív példátok? Vagy negatív tapasztalat? Best practice szívesen látott…😊